Carma och Cat

Alla inlägg under januari 2012

Av Marie - 30 januari 2012 07:35

Vilken helg, är helt slut både mentalt och kroppsligt. Sängarna i vandrarhemmet är inte att rekomendera, det har känts som jag legat på bara sängbotten, men det fanns en madrass när jag tittade ;-).


Vi har blivit överrösta med intryck av alla duktiga förare. Att få gå omkring och titta på hur dom jobbar, var dom lägger belöningar, hur deras kriterier ser ut,  resonerar, löser problem och hur dom är med sina hundar har varit väldigt intressant.

Många tips har vi fått och många nya tankar. För tillfället är allt som en enda röra i huvude, men det ska nog reda till sig.

Åhörargänget var en trevlig skara, tycker vi fick bra kontakt och jag fick även ut en del super tips av dom ;-)

Allt är nerskrivet och snart kan vi börja praktisera alla ideer.


Kul att vi även fick hjälpa till på lite olika sätt det gjorde att vi blev lite delaktiga i deras träning, både med våra hundar i grupp momenten men även med oss som tävlinsledare  och som störning i olika moment. Tror det var uppskattat även av dom.


  Störnings träning för Diana



 

Snack i gruppen


 

Sen fanns det vissa som inte bara var duktiga utan också väldigt söta "Marvin"


 

Niina och Skoj




Det blev en hel del tränings tid även för oss. Jag och Carma fortsatte med våran försigtiga träning, men lite spring i belöningarna unnade jag henne så det fick det bli :)


    Söt nos


 

Steg ff



 

Lite uppvärmnings moves ;-)


Den här veckan  är det ny uttagning till talang, vet en som kollar mejlen den här veckan alldeles för ofta ;-)

Av Marie - 27 januari 2012 08:11

Väskan är packad, block och penna är med, öronen ränsade, glasögon på. Vi är redo för för att åka på landslagsläger i Ludvika som åhörare och här ska inte det minsta lilla tränings  tips gå mig förbi. Alla sinnen är på och med   


På Söndag kommer vi hem förhoppningsvis lite klokare och lite mera inspererade......

Av Marie - 25 januari 2012 08:27

Tread mill träningen i måndags gick super fint. 4min x 3 och Carma traskade på jätte bra. Det ända var att hon ville att jag skulle stå på kort ändan av maskinen och ha mina händer på hennes hals som lite moraliskt stöd, och det gick ju bra ;-) . Rygg problem lär väll komma som ett brev på posten, men vad gör man inte för sin hund ;-)


För egen del har jag funderat på att inleda året med något bra "Ta tag i något nytt". Träna sin egen kropp ligger kanske närmast men jag går nog på knoppen i stället ;-))


Så nu har jag hittat två böcker jag ska förkovra mig i Niina Svartberg "lyckas på tävling" och Åsa Nilsonne "Vem är det som bestämmer i ditt liv" Tyvärr upptäckte jag att det var inte bara knoppen som behövde en uppdatering utan också mina ögon, dags för glasögon :( inte lika kul.........

Av Marie - 22 januari 2012 15:28

Efter några träffar med mina hundtränings kompisar  kan jag inte riktigt förstå att jag faktiskt tänkt tanken för några veckor sedan att nu skiter vi i det här med hund träning, det är inte kul längre........Men det var när allt var som deppigast och rehabtiden för Carma kändes väldigt lång. Tack och lov går tiden fort och man är inte en sämre människa en att man kan ändra sig. I dag känns dom tankarna väldigt långt borta.


Att få träffa mina kompisar igen ta del av deras träning och få köra Carma i det lilla, är otroligt bra för psyket man blir på så bra humör ;-) Jag har saknat det mer än vad jag trott.



Skönt att detta är över.......


 

I lördgas träffades vi på Botkyrka. Carma fick prova på fjärr träning med fokus på mig,  sen en liten "skoj kedja"  där jag länkade sättande under gång några fjärr skiften (slutar med stå) fortsatte med stadga i Z:at och avslutade med en apportering, tack och bus -  allt i ett ända svep. Älskar att göra sådana kedjor,  Carma blir mer uppmärksam på vad som komma skall och jag får tänka till.


I dag fick jag shopping abstinens, sagt och gjort mot Naturkompaniet i Sickla. Carma fick följa med. Nu blev det ingen shopping men titta räckte för mig ;-)

Carma fick däremot komma ut för lite störnings träning................. Vilken jädrans tur att jag inte lyssnnade på den där rösten om att sluta träna,  för i sådana fall hade jag inte fått ha den här härliga känslan i magen av vilken fin hund jag har........Hon kan hon, och det var det fler som tyckte ;-)))


I morgon är det tread mill och på Fredag åker vi på Landslagsläger som åhörare - ska bli så skoj ;-))


  



Av Marie - 21 januari 2012 15:43



 

Av Marie - 18 januari 2012 19:04

Vi har varit och luktat på planen på Botkyrka    Jeanette och Sandra skulle träffas i dag och träna och nu har vi fått nog .........VI VILL VARA MED. Tycker vi har vilat länge nog, Carma och jag körde lite fot, stadga i sitt och stå, hakan i backen med störning och en vittring. Några minuters träning blev det men det var uppskattat av både mig och Carma. Problemet är att hålla henne lugn mellan momenten hon har ju en tendens att hoppa och skutta  men det löste jag så fint genom att hon fick gnaga på en köttbulle när vi förflyttade oss  - vilket funkade kanon bra, alla sätt är bra utom dom dåliga   



 


Av Marie - 17 januari 2012 18:24

I går var vi på första Tread Mill träningen, vilket Carma hade helt klart för sig. Vi har ju varit hos Charlotte många gånger och aldrig att hon har brytt sig  om  den där maskinen som står mitt i rummet,  men i går sprang hon direkt fram till den och tittade var hon skulle hopppa in?? Man fattar ingenting?? Charlotte och jag såg nog lika dumma ut, - har hon gjort det här förut var Charlottes kommentar.


På med flytväst och in i baljan,Tread Mill är ett löpband med vatten som motstånd, för er som inte vet . I går började vi lite försigtigt med 3x2minuter.

Tredje gången fick hon flyt på stegen och med min hand på hennes hals som moraliskt stöd så kom hon in i ett bra och lugnt tempo. Charlott var nöjd med Carmas första träning och jag med.


Nästa måndag blir nästa gång  - Känns bra att vara på väg någonstans :)



Av Marie - 14 januari 2012 15:43


Tänk vad man kan roa hundarna med nu för tiden ;-)





Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards