Carma och Cat

Alla inlägg under februari 2013

Av Marie - 28 februari 2013 16:20

Lediga dagen har spenderats med Sandra och William. Otroligt kul att se hans utvecklig. Härligt att få följa på så nära håll   


     


Carma gillar att vara nära, egentligen är det så att hon märker att den lilla tvåbenta får väldigt mycket uppmärksamhet, så ska man få en uns av blick från matte så får man lägga sig bredvid  och försöka se lika gullig ut.............................. Och det får man väl säga att hon lyckas med 






Av Marie - 27 februari 2013 18:21

I dag har Carma och jag varit och besökt fotografen  Eivor Rasehorn. Hon håller just nu på att fota för en bok som Anders Hallgren skriver. Och var i stort behov av en "lydig" golden, eller rättare sagt en golden som kunde apportera vad som helst,  och det klarar ju Carma galant   




 

Av Marie - 26 februari 2013 13:15



 
 
 

Av Marie - 20 februari 2013 06:52

Då var det dags för ännu ett talangläger. Ska bli kul att träffa alla tjejerna igen. Att få vara i inomhushallen en hel helg känns väldigt bra. Carma och jag åker tidigt fredag morgon, ska träffa Marika och Anna till lunch. Sen kommer resten av gänget på eftermiddagen, tror att det är inchekning vid 17.00   


Hann med en liten träning i går kväll. Har hittat en parkering som det inte är några bilar på och det bästa av allt, är att den är upplyst och plogad. Inte ofta man hittar den kombinationen. 

Många timmar har det blivit där i vinter med träningskompisarna.


Hade ingen plan eller inspiration, väldigt ovanligt för att vara mig. Men det räcker med att ta ut Carma så är man bara tvungen att ändra inställning. Hon hoppar och studsar och är minst sagt på G. - TANTEN, VAD SKA VI GÖRA ??????

Härligt   Jag samlade ihop tankarna och vips hade vi en plan. Kollade av aktivitets nivån i ff när Sandra var med. Såg mycket bra ut    kollade på dom raka skifterna i inkallningen, börjar se bättre ut. Vittringen fick  Carma leta på ett antal fler pinnar en vad hon är van vid. Hittar rätt pinne båda gångerna MEN alldeles för hög fart, ett angenämt problem kan jag tycka, hon är inte så gasad på tävling.

Sen körde vi en "vanlig" kedja Zäta,ruta och en dirigering...........såg fint ut   Åkte hem glad i hågen  


 





Av Marie - 17 februari 2013 13:46

Plötsligt händer det, har ingen aning om det är en tillfällighet eller ett bestående tillstånd............Carma är sansad i ff  ..............nästan så jag inte tror hon är med, men det är hon enligt tillförlitlig källa   Förlåt mig nu..........men jag är så skadad av att Carma varit så mycket sjuk, så min första tanke är ...............Är hon dålig ??? men sen ser jag henne i dom andra momenten och där är hon som vanligt...............Näää jag får helt enkelt ta på mig credit att jag varit en duktig hund tränare   vore fantastiskt om vi är "bara lite" på rätt väg   


Mycket länkning har det blivit sista tiden. På alla möjliga varianter. Sist blev det två planer där jag slutade första kedjan med en ruta bytte plan och började kedja nummer 2  med en ruta. Håller också på att försöka få skifterna i inkallningen raka. Ja det är lite att pyssla med, men oj så roligt det är och  Carma är ju alltid med på allt, hur konstigt den än verkar. I dag detaljtränade vi med vittringen, ff och inkallningen sen avslutade jag med en skoj  kedja, fick lite respons på den första filmen, vilket var roligt så här kommer ett förslag till. 




Av Marie - 15 februari 2013 07:35

Att belöna är ju väldigt trevligt och speciellt om man märker att hunden tycker det är lite äckligt och svårt. Man blir ju så glad att hon försöker. Hopp apport med metall är ett riktigt svårt moment tycker Carma , med trä går det super bra.  Men jag vet att hon kan. Har sätt vad fint hon kan gripa den där snusk apporten och hoppa över hindret när hon är på det humöret. I går höll jag inne belöningen när hon inte gjorde så fint som hon kan    


Vilket faktiskt är helt nytt..............Kom på när jag rannsakade mig själv ....................på vilket vis ska Carma förstå att det är "DET" jag vill ha?????? när jag belönar även när det är lite halv taskigt??????   Jag är ju väldigt duktig på att berätta det i andra sammanhang ..................I går svarade Carma kanon fint på "ingen belöning" ...............hon gjorde en gång till, vilket blev så mycket bättre - TJOHOOO dunder belöning   


Men en viss försiktighet tror jag man ska ha. Om man håller in belöningen en gång och hon gör om och det blir ändå inte super super så får man nog belöna för att hon åtminstone försökte och var med. 





 

Av Marie - 14 februari 2013 07:46

Så här efter tävling så finns det ju alltid en massa att träna på. Mycket kommer fram, både det som är stabilt och även sånt man tror är stabilt men det visar sig på tävling att det höll inte.  Man får ett kvitto på hur träningen har varit. Det var något jag lade fokus på innan söndagen. Kommer hon att ploga i ff?, ligga ner med hakan i inkallningen?, hitta rutan? kunna ta sig ut från plan någorlunda tillsammans med mig ?. Dom här detaljerna fick mig att inte bli så tok nervös plus att det kändes  inte så jätte viktigt med ett första pris, det låg inte som prio ett.


Som Lotta Liusson sa till mig, när jag berättade att SLCH var mitt mål.......- Hur gammal är Carma? .........- snart 3 år, sa jag...........- och hur länge ska du tävla henne?.............tills hon blir kanske 8-9 år? ...............-då har du många år på dig att bli SLCH   och hon har så rätt det är ju inte det som är målet, jag vill ju komma längre en så. Det viktiga är att få programmet så stabilt och bra det bara går, championatet får komma på vägen. Tyckte det var en avslappnad tanke, 


Lotta och Anders som håller i talangtruppen är otroligt bra i sådana här frågor, man känner aldrig någon press från dom. Den skaffar man sig själv, om man inte håller tankarna i schack.


Nog om det   Vi har som sagt tränat på. I tisdags var vi i inomhushall och i onsdags utomhus. Onsdagens träning fick innehålla en skoj kedja. Dom här kedjorna har vi kört med redan när Carma var liten. Jag älskar att hitta på dom , Carma tycker det är spännande och blir gärna lite extra taggad vilket syns på filmen,  tugg på vittrings pinnen, som hon aldrig gör annars och lite annat tjafs i rutan och fjärren MEN det får gå igenom. Tanken är att vi tränar på uthålligheten och lyssna - ha inte förutfattade meningar om vad som komma skall.









Av Marie - 10 februari 2013 15:08




Barnbarnet William blev döpt i Lördags. En Stor händelse i vårt liv, tiden bara springer fram. 3 månader har han blivit och man kan ana en viss igen kännedom av sin mormor, jag vill i alla fall tro det   


Dopet löpte på bra,  William fick sina namn och allt var frid och fröjd


 



Söndag upp med tuppen och ut till Bro-Håbo BK. Fint aragerad tävling med lagom många deltagare. Carma och jag gjorde bra ifrån oss. Några missar - faktiskt en hel del från mig   Vilket inte känns så bra, men man lär sig saker hela tiden. Jätte nöjd med ff vi fick en sjua i poäng och visst det var inga dunder poäng. Men ett tag trodde jag inte vi kunde gå ff. Men jag tror Carma skiljer på träning och tävling - smart tjej    På träning mycket belöningar på tävling helt dött med den varan. Därför blir hon inte lika exalterad och går därför bättre   

Svårt dilemma. 


Mycket annat som jag var nöjd med som inte har varit bra på tävling förut, det går faktiskt  framåt   


Carma tyckte det var riktigt kul och jag med - trots att jag i morse funderade på om det här är så himla roligt???

Lätt hänt när man ligger i sängen och klockan ringer en söndag alldeles för tidigt    Men när man väl kommer på plats så är det ju faktiskt riktigt skoj  


268 Poäng och ett första pris   



 



 

Var bara tvungen att köpa en fin leksak på vägen hem. Och vad passar inte bättre än en gris   


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards