Carma och Cat

Alla inlägg under maj 2014

Av Marie - 31 maj 2014 15:08

Då var det upp med nosen i dag. Känns som om Carma börjar förstå dom olika grenarna. Är super nöjd med dagens träning, Fina raka skick och bra fart ut till figgen. Tar lös rullen utan problem och fullt drag ut på "visa" Riktigt roligt att se hur bra hon blivit i det här. Det finns potential.


Söklägret förra helgen gjorde att både Carma och jag utvecklades ett snäpp till. Nu har jag lite vind tänk  som ska läggas in i planeringen av träningen, skit svårt tycker jag. Men jag har bra hjälp av tränings kompisarna så det ska väll gå vägen. Ska försöka filma nästa gång och visa hur det ser ut. Men man måste tydligen ladda kameran först  


 

Av Marie - 30 maj 2014 07:29

Piggade upp Carma med ett spår - ett ovanligt sådant med många svårigheter och dunder fina belöningar. Tänkte att hon skulle få bli lite förvånad.

Första belöningen toarulle med potatis i, andra stoppet hennes bästa leksakskanin, tredje en burk med lamm hjärta, fjärde och sista en egenhändig leksak som var helt ny för Carma. 


Matte tabbade sig och la sig i spårandet - SOM MAN ALDRIG FÅR Göra   Carma var snäll och bytte riktning - satte nosen i backen och försökte hitta ett annat spår, jag insåg snabbt mitt misstag och lätt Carma göra jobbet som bara hon kan. Tur att hon inte lägger av eller blir störd av omdirigeringen. 


 



I dag fick Jeanette lägga ett kort spår, vi träffdes på fm på hemmaplan. Regnet öste ner och det var allt annat än mysigt. I dag var matte helt tyst,  hade ju Jeanette med oss i spåret så då gäller det att skärpa sig. Fick lite ris trots tejpad mun. Carma spårade fint men missade dom två pinnarna som var utlaggda. Här har vi något att träna på, pinnarna verkar nu för tiden vara helt oviktiga, hon har inte tid att stanna. 

Vilket inte är hela värden i dag - vi ska ju inte tävla.

Avslutade med ett litet uppletande med ett föremål - kul tyckte Carma. 


 

Tass såret ser nu så fint ut, men jag tänker vara jätte försiktig och inte ta bort det för tidigt,  hon får ha det där bandaget ett tag till när hon jobbar i skogen. Carma kan verkligen konsten att se bedrövad ut      


Av Marie - 29 maj 2014 18:55

Tillbaka till veterinären för kontroll av hudinfektionen. Nu kom vi in med en tass i bandage och veterinären Elin gjorde stora ögon - MEN VA HAR HÄNT ?  Förklarade lite snabbt att det såret behöver du inte bry dig om, Carma har bara skurit sig på något i skogen  - Jag har koll, men vi slapp inte undan. Elin ville ta prov även på det så det inte var några phserudomonas det också. Men Carma blev frisk förklarad, allt såg bra ut och vi dansade ut från Animalen 230 kr fattigare   SUPER BILLIGT   


 


Carma gör mig så stolt varje gång vi är hos veterinären - vilken tjej hon är   Så tålmodig och positiv.


Imponeras av att hon aldrig lägger på sig något obehag - hon skakar av sig och ger alla en ny chans. Hon är verkligen så speciell för mig  

Av Marie - 28 maj 2014 07:20

Av Marie - 26 maj 2014 19:49

 

Av Marie - 26 maj 2014 06:41

Tre dagar med bara sök - Väldigt nyttigt. Fem pass har det blivit, jag har kört Carma väldigt försiktigt. Tassen har varit ett problem, kanske mest för mig   Carma har inte verkat ett dugg besvärad av att ha hela benet i bandage. Men bättre att ta det lugnt och försiktigt så att inte såret går upp igen och att vi kunde vara med på alla passen - och det kunde vi   Otroligt givande helg, jag har frågat och frågat - dom rutinerade har svarat så snällt på mina funderingar. Tror jag börjar greppa hur detta fungerar om inte annat så kanske det blir lite lättare att ha en plan inför varje träning framöver.



Har aldrig varit i kloten tidigare, bara hört talas om hur fantastiskt det är. Måste verkligen hålla med, jätte fina stugor bra promenad områden och fina skogar överallt - Helt enkelt toppen   Hade turen att få dela stuga med Jeanette och Acke,  ett bekymmersfritt ekipage som Carma och jag gillar 


Nu ska vi fortsätta att träna, framslag, markeringar och jag ser verkligen fram emot när det är dags för att lära in den fasta rullen. Då är det verkligen på riktigt   


 



Av Marie - 22 maj 2014 06:38

I går var jag på föredrag - Eva Bodfäldt hade bjudit in Theres Rehn som har forskat i det här med människa hund relation. Studien har gjorts med 20 hundar och deras ägare men också med 12 st beaglar. 



Relationen mellan hund och människa - interaktionen betydelse för hundens beteende och välfärd. 


Dom kikade bland annat på att försöka ta reda på hur hunden upplever sin relation till ägaren. Dom gjorde en studie om hur hunden upplevde det att vara själv hemma, om tidslängde spelade någon roll. Hur hunden reagerade när den återförenades med ägaren i olika konstellationer. 


Jag som inte gillar att lyssna på statistik eller titta på diagram (finns faktisk människor  som går i gång på sånt   ) tyckte nog att det blev lite långdraget stundtals men några intressanta iakttagelser fick jag med dig hem.   


 



I dag åker vi till Kloten på sökläger, har svårt att riktigt tycka att det ska bli kul. Carmas tass är inte 100% läkt. Såret är så litet men jag tror det är svårt att läka pga av att det sitter så dumt och varje gång hon går,  går det upp - ja eller inte läker ihop ordentligt. Nu har hon bandage när vi går ut för att det ska hålla sig på plats. Kan ju såklart strunta i att åka men jag gillar att umgås med det gänget så det kommer bli kul. I värsta fall får vi ligga på rummet och käka praliner   Tänk att det aldrig kan vara bekymmers fritt   att det största problemet skulle vara vilka dojer jag ska ha med mig   Men vi kanske kommer till det en vacker dag    

Av Marie - 17 maj 2014 16:54

Vilket väder vi har,  kan inte säga annat än att allt blir så mycket lättare när solen skiner   Träff med Monica och Molly, spår stod på schemat. Carma valde att spåra i dag  - pinnar hade hon verkligen ingen tid med att plocka upp, såg tendensen på första pinnen,  hon plockade den men ville bara fortsätta med den i munnen   Hon var trött på slutet och tyvärr gick såret på tassen upp   Det var inte den bästa marken men jag lovar frågar du Carma om det var värt  det så skulle hon säga JA   Men det slutade blöda ganska direkt och hon har inget besvär av det, så allt är frid och fröjd.


I morgon ska vi vara gruppledare i lydnad på BBK. Botkyrka har prova på helg för Botkyrka ekipage,  samling........................ alldeles för tidigt  


 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards