Carma och Cat

Alla inlägg under september 2014

Av Marie - 30 september 2014 06:27

Då har den 29 September blivit ett sådant där datum som man alltid kommer komma ihåg   

02.00 ringde telefonen, Roger och jag flög upp ur sängen som två nickedocker  - vi har ju varit beredda att rycka ut i en vecka och det märktes   Rafsade ihop mina saker lite snabbt och sen åkte Carma och jag till Mälarhöjden för att vara barnvakt till William. Han tog verkligen allt med ro, mommo kommer mitt i natten och mamma och pappa lämnar hemmet för att hämta lillasyster??? Han vinkade så glatt och kröp ner i sängen med mig och Carma. Sov resten av natten och vaknade på morgonen glad att se mommo och Carma i sängen. Morgonen gick bra med alla bestyr som det är med en tvååring, min första kund skulle komma 09.00 så det blev att lämna William på dagis lite tidigare en vad han är van vid.



 


07.44 kom då den lilla tjejen,  3410g och 52cm lång. Allt hade gått bra, både Sandra och bebisen mår fint.

Ska bli så spännande att få lära känna den här lilla individen   Tänk nu har jag två små guld klimpar - inte dåligt   


 

Av Marie - 28 september 2014 13:15

Ja det är ju inget fel på Carmas humör, glad och pigg är hon och sugen på att göra något. Nu när medicinen kickat in har vi mindre med kissningar på promenaden så visst är det skillnad. Det fick avgöra om vi skulle åka på gårdagens sök träning. Stanna hemma på soffan kändes lite trist när hon verkar må så bra. Och man kan ju ta det lite lugnt   


Några skick fick vi till. Vi fortsatte där vi slutade innan sommaren och Carma kom ihåg vad hon skulle göra, inga problem. 


 


Belöning hos figgen   



Av Marie - 24 september 2014 06:22

Har under en längre tid tyckt att carma kissar mer på promenaderna och även velat gått ut mitt i natten. I början funderade jag inte så mycket på det men sen när jag såg att hon vid några tillfällen markerade bak så började jag fundera lite mer.


Bokade tid för bak kontroll på Animalen hos Charlotte Orrfors. Tanken på urinvägsinfektion slog mig så jag frågade om det var okej att lämna in ett prov till labbet samtidigt. Carmas rygg och has var i samma skick som vanligt inga större förändringar - så att markeringarna skulle komma av dom var inte föga troligt.

Så kom svaret på urinen, jag hade rätt en urinvägsinfektion   


Om hunden gör något den tidigare aldrig har gjort hur liten förändring det än må vara så är det för det mesta något - så sa min veterinär som inte tyckte jag var ett dugg töntig när jag berättade om dom små förändringarna som Carma visat.

 

Jag var så nära att strunta i att kolla upp det här, just för att det var så diffust och jag tyckte jag var en höns mamma   Men man kan konstatera än en gång att jag kan min hund   

 

Carma är trots detta pigg och glad och prestera på tävling det kan hon tydligen - helt galet   

 

 

 

 

Av Marie - 23 september 2014 07:07

Då har bygglovet kommit från Nynäshamns kommun och det är bara att sätta igång och bygga. Men vi har bestämt att ta det lite lugnt. Mycket smått som måste göras innan huset kan påbörjas.

 

 


 

Så här såg det ut från början - en liten parkering för en bil 



 

Här har vi röjt och fått väldigt mycket större   



 

Så den här vagnen kunde få plats   Skönt att ha ett krypin, det kommer nog bli många timmar här ute och då behöver man någonstans att laga mat och sova. Den här blir perfekt   

Av Marie - 20 september 2014 17:54

Men dock en tävling   KM på klubben och Carma och jag bestämmde att vi skulle köra. Att det sen skulle bli sparsamt med träning innan var inget jag planerade men vi bestämde att vi skulle prova en då. Tycker det gick väldigt bra trots ett år sedan vi tävlade sist och lite ringrosteri. Tog halva friaföljet inan Carma fattade vad vi höll på med, hon tog sig på slutet   I det stora hela var det mycket som var bra och så klart lite som var dåligt. Roligt som attans var det - måste nog bli en tävling till,  "bara för att"  

Första pris på 260p och ett andra placering   






 

Fina Sussie som tog ett första pris i trean och blev klubbmästare i lydnad HURRRAAAA!!!!

Och Molly som debuterade i trean och gjorde en fantastisk insatts med sin fina pudel   



 

Kiss i rutan från ekipaget innan oss - rutan flyttas   



 

Carma och jag väntar på ombyggnaden   

Av Marie - 18 september 2014 15:52

Jo jag blev frisk till slut. Första jobb dagen i måndags var lite vacklande men tisdagen kändes så mycket bättre och i dag är allt som vanligt. Här går vi mest och väntar på en lillasyster - i morgon den 19 september är hon beräknad men jag har sagt den 21, vi får se. Mamma Sandra är trött och stingslig, så där som hög gravida mammor är   William har lärt sig säga bebis, lillasyster, Agnes ( som hon kanske ska heta) och William. Frågar man var bebisen är pekar han på mammas mage,  frågar man om han ska bli storebror nickar han och säger Jaaa    Sen om han fattar vad som är på gång är nog en annan fråga - Men han kommer bli varse. 



Carma har tränats väldigt lite, har helt enkelt inte funnits ork. Men nu ska vi försöka sätta igång. Inget sök på hela sommaren, ska bli kul att se hur vi ligger till när vi starta upp. Ska på sök läger i oktober så då kommer det bli väldigt intensivt. 


 







Av Marie - 10 september 2014 07:25

Då blev man sjuk och det med besked. Ny feber gammal jobbig hosta som jag dragits med ett tag och en fruktansvärd ögoninflammation, den är så jäklig så jag har verkligen fått en inblick i hur det är att vara blind. Det ser ut som jag gått en boxnings match.   Lite klåda och värk i ögat gör det extra jäkligt. 


Det knepiga i kråksången är mitt jobb - kan under inga omständigheter klippa, jag ser ju inget plus att det här smittar tydligen lavinartat. Trots det finns det kunder som verkligen inte förstår och blir sura när jag måste boka av. Kan verkligen förstå att man blir besviken men man får faktiskt tänka på vad man säger, ja dom ligger inte högt på listan just nu. 


Carma är det lite synd om, promenader kommer hon ut på men inte med matte. Vilket är en katastrof tycker hon. Men det är nyttigt,  snart är livet som vanligt igen. I går kväll skjutsade Roger ner oss till ängen och det var som att släppa ut kor på grönbete - Carma hade lite spring i benen. 





 


Av Marie - 7 september 2014 07:04

Ibland är det konstigt hur det blir med vissa människor - Som med Bodil. För några år sedan letade jag semester boende i Åre, hittade en liten lägenhet som passade oss perfekt vi tillbringade många somrar där och jag blev lika fascinerad varje år över hur mycket kärlek uthyraren spenderade på sina hus/lägenheter


Alltid nya små detaljer i inredningen, rent och snyggt, fina kaffemuggar och vassa knivar ( hör inte till vanligheten ) - skumpa och choklad när vi kom och på senare år även godis till hundarna . Det kändes så där extra ombonat och välkomnande.


Det visade sig att Bodil inte bara hyrde ut hus utan även hade en lite webshop på nätet med inredning. Något jag är svag för och efter att ha surfat omkring där några gånger var jag bara tvungen att beställa - pysselgumman ( som hon kallar sig ) har väldigt bra smak    efter det har det blivit några köp, alltid lika nöjd. 


Under dom här åren har vi bara haft mail och sms kontakt men i förra veckan var jag bara tvungen att ringa, hade en lite färg fråga om min beställning. När vi avslutade samtalet  slogs jag av att det faktiskt kändes som vi känt varandra hur länge som helst ? och det gör vi ju till visso fast vi aldrig träffast.  Men med vissa människor känns det bara så där extra lätt och okomplicerat.  


Nu kommer lite reklam   


http://www.pysselgummanswebshop.se/sv/



Och så lite bilder på det senaste inköpet 


 



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards