Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

SPÅR SÖNDAG

Av Marie - 21 augusti 2011 16:32

Då sitter vi i lugnan ro och fikar mitt i skogen. Söndagsmorgon,  spåren  är lagda, och fikasuget börjar göra sig påmind.

Ann bullar upp med sin matsäck, mackor med ost och skinka och kaffe. Love ligger mellan oss och tittar när hon möblerar om med påläggen, till slut bestämmer sig Ann för att ta mackan med ost,  lägger ner skink och sallads mackan i platsbunken - strålande säger Love den tar jag, reser sig upp och snor åt sig salladen och skinkan, lämnar kvar en tom brödbit till Ann   - man får skämas  


Så kan det gå när man inte har pli på hunden   Love har två behov som hon ser till att få tillfredställda det ena är mat och det andra är slappa.

I dag fick hon spåra vilket också är helt okej, bara matte har köttbullar med sig så.

  




Carma fick sig ett spår i dag med. Visst ska vi ta det lugnt och det gjorde vi. Det  blev ett lugnt kort spår i fin skog. Väldigt uppskattat av Carma ÄNTLIGEN händer det något kul.



  Åkte ner till sjön för att simma hundarna. Carma åkte i men åkte upp lika fort igen - när jag tittade till lite ordentligt så såg det väldigt grönt ut i vattnet. Vågade inte låta henne simma i det. Hann få henne på en bild i vattnet



 



 

 
 
Ingen bild

AXA

22 augusti 2011 22:16

Heja syrran!
Jag håller på dig. Om de inte bjuds så får man ta för sig. Nu när vi är veteraner så är allt tillåtet. Vi kan tillockmed låssas som vi inte hör också. Mattarna går på de mesta.

Svansviftningar från syrran. Brolle hälsar.

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

23 augusti 2011 20:15

Haha, Love då, det är bra man ska ta för sig ;)

Du jag har en liten fråga till dig ang. talangtruppsfilmen. Filmade du platsliggningen också i ett svep tillsammans med själva programmet?

http://www.posiitiv.blogg.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

23 augusti 2011 20:52

nej det blev två filmer ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

 
Love

Love

24 augusti 2011 12:16

ja jag hör att vi är syskon ;-)jag är inne på samma linje - man gör lite som man vill och det funkar matte säger alltid - men hon är ju så gullig och det är jag ;-)))
hälsa tillbaka till brolle PÖSSSS

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards