Carma och Cat

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Marie - 30 oktober 2011 19:50

I onsdags hade jag oturen att få in ett helt gäng med hår i mina ögon, efter en massa sköljande och klet med salva så lyckades jag få ordning på ett öga. Men det andra ville inte riktig bli bra. Dagarna går man jobbar och tränar hund, ja allt är ju roligare en att åka till doktorn. På lördagen kändes det  som om ögat skulle bli bra men under natten till söndagen blev det tusen gånger värre. Så jäkla typiskt.

 En hel dag med träningstävlingar var inbokade men jag insåg att akuten var nog ett måste. Åkte än då ut till Västerhaninge för att åtminstånde få vara med på en "tävling" upplägget var klart 5 moment i trean hade jag bestämt - ff med belöning mitt i, sättande under gång, inkallning med stå och ligg, rutan och sist metallen, avslut med varsegod och kattmat på plan ;-)



Var lite uppstressad över mitt öga, som på morgonen såg förskräkligt ut, men vi lyckades fokusera och prestera trots allt.


Carma är otroligt lätt och rolig, visst fick vi till lite tok saker. Rutan bjöd Carma på fin information,  kommer hon fel så kan jag dirigera in henne i rutan (jätte bra att veta) Inkallningen gick lite för fort, men hon stannade trots hög fart,  hon trodde att det var en slät inkallning ;-) Men fin ingång på plan, bra ff, metallen har hon dåligt gripande men farten börjar nu ta sig ;-) Jag var nöjd och Anne som coachade mig och var tävlingsledare tyckte det såg jätte fint ut.



 

Har en liten film snutt från Talanglägret  som jag har gjort, med lite träning som vi gjorde på söndagen - trötta och helt tomma i huvudet var vi i min grupp men vi ville ta vara på all tid som fanns, så vi kämpade in i det sista ;-)

Musiken är speciellt till Carmas uppfödare Pia ;-)




 






Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards