Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

EN LITEN EPISOD

Av Marie - 24 februari 2012 07:30

Är på promenad med hundarna. Går och små snackar med Jeanette i telefonen. Vi är på väg ner på stora ängen för att sen gå vidare in i skogen. Hundarna är lösa  . JÄVLAR skriker jag till Jeanette, Carma jagar rådjur.

"CARMA"  vrålar jag för allt vad jag är värd.   Hon stannar, hinner jag upplysa Jeanette om innan jag vrålar ingen "BUS" - Hon tvär vänder och kommer .....  


Jag riktigt hör hur Jeanette suckar i telefonen om mitt lilla A-barn. Det här med att jaga är ett problem vi har både Jeanette och jag med våra hundar. Och där vi bor kryllar det av dom, och då menar jag kryllar.



- Jahaa det där gick ju bra   , blev Jeanettes kommentar ........... - Japp det gick fin fint svarade jag med skratt i rösten .............................. - men Jeanette det var ett staket i vägen, det var därför hon stannade   



MEN dagen efter hände samma sak igen, på en annan plats. Jag vrålar som en tok, Carma stannar ........jag tar till "BUS" kommandot, hunder vänder och kommer....................................... Och där fanns det ingen staket     


Nog prat om rådjur, men ett problem är det.    




Nu packar vi för Talang lägret. Kommer hem på Söndag kväll  förhoppningsvis med massor av inspiration och nya tankar.   

 



 
 
Ingen bild

Gisela

24 februari 2012 12:04

Rådjur finns det gott om. Förstår hur Jeanette känner det. Prata i telefon är aldrig bra. De är då dom små änglarna passar på.
Hoppas ni får en trevlig tripp till Dalarna. Tvekar inte en sekund på att du kommer hem med nya påhitt. :)
Kram och trevlig helg

 
Anna,  Faquera & Axxa

Anna, Faquera & Axxa

24 februari 2012 12:53

Härligt!!!
Det där med "Bus" var ju riktigt bra, att jag inte tänkt på det! Det ska jag verkligen befästa mer och sedan använda i vardagen och inte bara i träning... Tack för tipset!
/Anna

http://www.rackartyg.net

 
Pia

Pia

24 februari 2012 14:08

Var har du visselpipan då? Använd den,så slipper du vråla;-) Vi har också massor med rådjur här, en visselsignal så vänder alla hundar i luften och kommer direkt! Du tränar in det genom att vissla när de är på avstånd, och när de är på väg emot dig kastar du en boll bakom dig, lätt som en plätt! Problem solved;-)

http://www.khemosabi.se

 
Marie

Marie

1 mars 2012 07:23

Härligt att du fick en tanke Anna ;-)))

Pia pipan är bra men "bus" är bättre på Carma ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards