Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

SMÅ GLINEN ;-)

Av Marie - 3 juni 2012 20:10

En dag kvar på antibiotikan sen är vi klara för denna gång. Dom sista dagarna har hon varit så totalt utsvulten på aktivering. Svårt vad man ska göra när man har en hund man ska ta det lugnt med, men som ändå är van att det händer något.

Gnuggade mina geniknölar till vad vi skulle hitta på och kom på att det här med hårda spår har vi aldrig provat. (spåra på asfalt) Ringde Jeanette och fick lite goda råd. Perfekt aktivering, inga hopp eller spring utan hjärn gympa med lagom fart. Den kroppsdelen som jobbade mest var nog svansen, jäklar vilken svansviftning hon hade.


Carma gillade det här hel skarpt. Första spåren tog jag vanliga pinnar andra omgången la vi tändstickor.

Svårt men kul  



 


I fredags var det examensfest för minstingen Sandra. 3 års studier på GIH är nu avslutad och det ville vi fira.

Vädret var fruktansvärt så det blev att tränga ihop 25 vuxna plus barn i huset i stället för trädgården, men det gick bra. Det blev en härlig kväll med släkt och vänner.



 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards