Carma och Cat

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Marie - 1 december 2012 19:35

God planering, bra förberedelser och en tanke om att det här kommer gå great  ................ Bättre kan det väl knappast  bli??.............kan man tycka.


Dagens träning som gick av stapeln i Stockholms hundsportcenter inomhus hall,  blev inte som jag tänkt mig.


Carma var någon annanstans. Kanske att jag inte värmde upp som jag borde?? eller att det var mycket intryck som störde. Svårt att säga men det blev inte bra i alla fall   Mina tre tränings kompisar fick en lapp med tre till två moment var som dom skulle vara tävlingsledare till. Momenten var blandade i en annan ordning en normalt. Hela eliten skulle köras med några få  belöningar på utvalda ställen 


Carma började osäkert och gjorde väldigt många fel i första momentet som var dirigerings apportering, jag kände inte igen henne   och så fortsatte det. så här efteråt kan man vara klok och tycka att det skulle gjorts på ett annat vis ............... men så blev det inte. 


Inte ofta vi har sådana här pass........ och en vecka före tävling känns sådär  då vill man bara ha en go känsla.

Efter våran uppvisning fick carma vila och på slutet fick vi 10 min till. Valde då att köra dirigeringen igen som första moment.......... Inga problem.  Ibland är det svårt att först våra hundar, en liten aning kan man ha men 100% klok blir man aldrig. 


Jag tänker fokusera på det som var bra och  fortsätta jobba på det som var mindre bra. En erfarenhet rikare blev jag på kuppen, det kan inte alltid gå på räls..............och det är ju alltid ett plus..........det tyckte i alla fall Jeanette  ..................................... och så klart  jag med   

 

 

Sandra och Jade

 

 

 

 


Carma med andra tankar  

 

 

 

 

Ann med Ice

 

 

 

Jeanette och Acke 

 



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards