Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2015

Gång nummer två

Av Marie - 16 oktober 2015 06:28

Igår var vi på vårat andra besök hos Eva Solstrand. Två veckor sen sist. Vi började med att kolla av gången . Tycker själv att carma går lite stadigare idag inte lika mycket svaj. Eva tyckte likadant, så pilatesbolls träningen har gjort lite resultat - tänk att 5 min varje dag kan göra susen. 


Sen var det dags för kläm och känn - Hade det varit Love så hade vi fått släpa in henne, hon hade ett fantastiskt minne och skulle aldrig låta sig bli behandlad på det där sättet, hon hade hellre dött. 

Carma springer in som hon aldrig varit där,  lägger sig ner och låter sig bli behandlad utan problem……..ja hon låter och talar om när det gör ont, men här har vi inga flykt beteenden.


Tycker det är så häftigt att man kan vara så lätt i sinnet. Mycket såg bättre ut - bättre rotation i höften, lite rörligare vid svans roten inte helt bra men på gång, inte ett endaste knyst när vi kom till skuldrorna - vilket är helt otroligt. Jag känner mig så nöjd. Nu fortsätter vi med träningen och så ska vi tillbaka om en månad. 


Det här är balsam för själen - lilla Carma   


Tror det är super viktigt att träna våra hundar, dom där små musklerna som håller kroppen i stabilitet. Det kan man ju göra på promenaden, hela skogen är som ett gym. Men det gäller att man vet hur man ska göra. 


 





 
 
Ingen bild

sussie o vinna

17 oktober 2015 12:06

Härligt att det går framåt:-)

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

19 oktober 2015 06:58

Tack Sussie - det är jag med :)

http://mia-co.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards