Carma och Cat

Alla inlägg den 21 november 2014

Av Marie - 21 november 2014 06:42

Nu när Carma är frisk har jag börjat fundera på det här med livet, ja inte mitt liv utan hund livet - vi måste göra något, kan inte bara gå här och dra benen efter oss. 


Lydnaden går inte att fortsätta med som jag kanske tänkte ett tag, ska man tävla måste man träna och ska vi bli bättre än vad vi är idag så krävs det mycket träning och det känns som ingen ide. Vi hinner väl knappt ladda så blir hon sjuk - har varit med om det så många gånger så det får vara. Nä vi behöver ha en aktivitet som det inte spelar så stor roll om man inte tränar på ett tag.


Söket håller vi ju på med och det är jätte kul. Vi träffas  en gång i veckan men sista tiden har Carma inte kunnat eller så har jag haft kurs. 


Kikade på rallylydnaden för ett tag sedan, köpte skyltar och började träna lite smått. Anmälde till tre tävlingar och vi var verkligen på g…………..fick avboka carma blev sjuk   MEN vi kanske ska göra ett nytt försök, lite kul var det allt. 


Har även funderat på HTM, känns som det ligger i tiden många provar och kanske att vi ska det med.

Får jag något i skallen är jag bara tvungen att se om det kan vara något - så låt är hittad och på promenaderna nu så är det inträning av olika positioner båda fram och bak och mittemellan. Har även blivit lite inomhus träning i köket. Ja carma gillar det här - tror hon går igång av musiken   Vi får se hur det känns, kan verkligen inte se mig dansa loss med publik   Carma och jag får nog gå på den lite stelare stilen. 


 



Av en händelse såg jag att någon på fb hade provat specialsök, kollade så klart upp vad det var för något. Verkar väldigt intressant, skulle säkert vara något för oss. och känner man sig riktigt manad finns det en  1-årig utbildning för 21 tusen. Passar den,  men visst skulle man kunna prova på en liten kurs bara för att se vad det är  Ja något ska vi väl kunna välja, det finns ju alternativ   

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards